Thon Hotels med nytt partnerhotell på Sorø i Danmark

Allerede den 1. november blir hotellet som tidligere var Comwell Sorø, et Thon Partner-hotell. Det er CIC Hospitality som skal stå for driften av hotellet. – Et viktig steg for Thon Hotels’ satsning i Norden, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels.

Thon Hotels
Thon Hotels med nytt partnerhotell på Sorø i Danmark
Thon Partner Hotel Sorø i Danmark

Thons Hotels’ nye partnerhotell ligger på Sorø på Midtsjælland i vakker natur med utsikt til skog og sjø. Hotellet har Danmarks største stråtak, kan skilte med utsikt til en vinmark og moderne og stilren innredning med fokus på skandinavisk design.

- Jeg er veldig fornøyd med at Thon Hotels nå utvider tilbudet til kundene våre i Danmark med et nytt partnerhotell, sier Morten Thovaldsen, konserndirektør i Thon Hotels. Thon Hotels skal vokse i Norden, og Thon Partner Hotel Sorø blir en viktig del av den satsningen, avslutter han.

Matthias Tanski i CIC Hospitality uttaler:
- Vi gleder oss over å utvide samarbeidet med Thon Hotels med vårt andre Hotell i Danmark. CIC Hospitality og Thon Hotels har nå partneravtale på totalt seks hoteller, og vi har planer om flere prosjekter sammen. Vi opplever Thon hotels som en god franchise- og samarbeidspartner, og gleder oss over å få med Thon Partner Hotel Sorø som en del av Thons Hotels vekstplaner i Norden.

Mer om Thon Partner Hotel Sorø
Hotellet har 96 rom i landlig, engelsk stil, restaurant og bar. Konferanselokaler med kapasitet til 250 konferansegjester og 13 fleksible møterom.

Hotellet ligger en time sydvest for Kastrup Luftahvn, i Sorø på Midtsjælland, kun 5 minutter fra motorvei E20 midt mellom storbyene København og Odense.

Morten Thorvaldsen

Konserndirektør, Thon Hotels