Hopp til hovedinnhold

Olav Thon Gruppen kjøper Hotel Terminus i Stockholm - nyåpner som Thon-hotell i 2025

Som et ledd i Thon Hotels’ strategi om å satse i Skandinavia har Olav Thon Gruppen gjennom det svenske datterselskapet Thon Sverige AB inngått en avtale om å kjøpe Hotel Terminus i Stockholm. - Det var først og fremst den sentrale beliggenheten like ved Stockholm sentralstasjon som gjorde at vi fattet interesse for denne svært attraktive hotelleiendommen, uttaler Arne B. Sperre, visekonsernsjef i Olav Thon Gruppen.

Olav Thon Gruppen
Olav Thon Gruppen har kjøpt Vasagatan 20 i Stockholm.

Thon Hotels satser videre i Stockholm
Sverigesatsningen til Thon Hotels består av to tilknyttede partnerhotell i Stockholm; Thon Partner Hotel Kungsbron og Hotel Kungsträdgården. Hotel Terminus blir derimot Olav Thon Gruppens første egeneide hotell i Stockholm.

- Nå setter vi i gang med oppussing, og så gleder vi oss veldig til å ønske gjestene velkommen til vårt nye hotell i Stockholm våren 2025, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels.

Fakta om eiendommen
Den nyervervede eiendommen er oppført på slutten av 1800-tallet, og har adresse Vasagatan 20. Hotellet består av 155 rom, syv etasjer og 5 400 kvadratmeter. Renovering av hotellet er under planlegging, og vil bli igangsatt på nyåret.

Arne B. Sperre

Visekonsernsjef